דוברת השגרירות באוקראינה: "אנחנו מנפיקים לאנשים מסמכים בשטח"

אסתי פלד No Comments on דוברת השגרירות באוקראינה: "אנחנו מנפיקים לאנשים מסמכים בשטח"

דוברת השגרירות הישראלית באוקראינה, אלכנסדרה בן ארי סיפרה ל'קול חי': "יש לנו מערך קונסולרי בשטח, אנחנו עוברים את הגבול לתוך אוקראינה ומנפיקים להם תעודה בשטח. היום למשל עשיתי את זה על גג של אוטו".

צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דוברת השגרירות הישראלית באוקראינה, אלכנסדרה בן ארי שוחחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית וסיפרה על המאמצים לחילוץ ישראלים: "אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים וזה לסייע לכמה שיותר ישראלים בגבולות לעבור. כרגע אנחנו בחמש מדינות שונות".

"מגיעים מאות ישראלים שלא יכולים לעבור את הגבול בלי מסמכים ואנחנו פוגשים אותם שם ומנפיקים להם מסמכים, הרוב זה ילדים קטנים שלא רשומים ואין להם מסמכים", מספרת בן ארי.

"יש לנו מערך קונסולרי בשטח, אנחנו עוברים את הגבול לתוך אוקראינה ומנפיקים להם תעודה בשטח. היום למשל עשיתי את זה על גג של אוטו".

לדבריה "אנחנו מדברים על כ-5-6 אלף ישראלים שנשארו כאן. היום הצלחנו לארגון אוטובוס מלבוב לגבול. זה נשמע פעוט אבל זה מורכב מאוד. יש לנו גם מערך מתנדבים גדול".

היא נשאלה לדעתה על הקריאה לאפשר כניסת פליטים אוקראינים לישראל: "אני עוד לא יודעת איך משרד החוץ מתייחס לקריאה הזו אבל אני חושבת באופן אישי שכל העולם יצטרך להתמודד עם בעיית הפליטים, וזה סמלי שדווקא במאה ה-21 שוב חוזרים לנושא של פליטים באירופה".



0 תגובות